گاهی

خانمانسوز بود آتش آهی گاهی

ناله‌ای می‌شکند پشت سپاهی گاهی

گر مقدر بشود سلک سلاطین پوید

سالک بی‌خبر حفته به راهی گاهی

قصه‌ی یوسف و آن قوم چه خوش پندی بود

به عزیزی رسد افتاده به چاهی گاهی

هستیم سوختی از یک نظر ای اختر عشق

آتش‌افروز شود برق نگاهی گاهی

عجبی نیست اگر مونس یار است رقیب

بنشیند بر گل هرزه‌گیاهی گاهی

چشم گریان مرا دیدی و لبخند زدی

دل برقصد به بر از شوق گناهی گاهی

زردرویی نبود عیب مرانم از کوی

جلوه بر قریه دهد خرمن کاهی گاهی

دارم امید که با گریه دلت نرم کنم

بهر طوفان‌زده سنگ است پناهی گاهی

معینی کرمانشاهی

نظرات 4 + ارسال نظر
فرناز پنج‌شنبه 2 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:54 ب.ظ

نام معینی کرمانشاهی انگار با آه همراهی میکنه همیشه .
اینو نخونده بودم . خوبیش اینه که شما حتی وقتی از اونها که همه می شناسیم هم شعر می ذارین , این شعر نشنیده است .

معینی کرمانشاهی بیشتر با ترانه‌هایی که برای برنامه‌های موسیقی ایرانی می‌ساخت شناخته شده بود.
امیدوارم از انتخابم خوشتون بیاد.

آذربانو (یونـــجــه زار) جمعه 3 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 07:02 ب.ظ http://yonjezar.blogfa.com/


سلام ، تو وبگردی به وبلاگ شما رسیدم ، بسیار خرسندم از آشنایی با این سرای شعر .
شاد باشید.

سپاس از اظهار لطفتان. باز هم سر بزنید.

محسن جمعه 3 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 08:17 ب.ظ http://filmamoon.blogsky.com

من این تصویر ِ جلوه بر قریه دهد خرمن کاهی گاهی
را خیلی دوست داشتم. اصلن قریه با این خرمن کاه خیلی جلوه دارد. یکی از زیباترین تصاویری است که می شود دید.
البته این روزها دیگر خیلی کم دیده می شود. گندم های درو شده یک سره می رود به آسیاب و خرمنی در قریه ای نمی بینیم.

حق یا شماست.من هم دقیقاً تصویر خرمن کاش رو خیلی خوشم اومد.

فلورا جمعه 3 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 09:25 ب.ظ

درود به شما
معینی کرمانشاهی رو خیلی دوست دارم... هرچند غمگین ترین ترانه سرای ماست. تصنیفها و ترانه هایی داره که موسیقی اصیل رو گاهی به اوج اوج رسونده... این شعر هم رو جلد کتابی هست که ازش دارم... اما من بیشتر از همه بخاطر اون شعری دوستش دارم که خدا رو زیر سوال میبره:
عجب صبری خدا دارد
اگر من جای او بودم...
من هم گاهی با این شعر خدا رو شرمنده میکنم اما بی انصاف، پرروتر از این حرفاست

آی گفتی . . . ! پررو اینجوری دیگه نوبره!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد